Long Way Down - Tom Odell

#在路上#

"Feels like a long way down"

 

离校前在学校里逛了一圈

正赶上那日天气大好阳光明媚

樱花粉似云,春草绿如茵

终于又到了春暖花开的时候

 

突然想起了一年,两年甚至三年前的春天

一样满树的樱花,一样的芳草碧绿

只是当时一起看花的人已不知身在何处

 

四年的时光

让我看到了更广阔的世界和更多样的生活

也让我变得越封闭越害怕面对人群

 

如果我是一朵花 那又为谁而绽放

如果我是一只鸟 要往何处去飞翔

 

我走在路上

我遇到各种各样的人

我没有和任何人打招呼

我不知道自己会走向哪里


长路漫漫不知尽头何处

笑着笑着都忘了

走着走着都散了

 

—— Couch Potato


Walking on the rooftops

Talking of times

With our eyes a glowing

Like the city lights

She stands on the ledge,

She says, it looks so high

You know it's a...

Long way down

Feels like a long way down

Feels like a long way down

Like a long way down

So honey don't leave, don't leave,

Please don't leave me now

Cuz I can feel the rivers

Winding through the lands

Two lines, and a poet

Like a kind old rye

You know we could talk in that language

Only we understand


评论(3)

热度(41)

© 225电台 | Powered by LOFTER