傲寒 - 马頔

#猜猜我有多爱你#


"I love you right up to the moon,"he said,and closed his eyes.

"Oh,that's far,"said Big Nutbrown Hare."That is very very far."

Then he lay down close by and whispered with a smile,"I love you right up to the moon—— and back."

《Guess How Much I Love You》


被绘本萌的心都化了,猜猜我有多爱你

大兔子说,我爱你,就像从这里到月球,再回来

夏目漱石说,I Love You最好的翻译应当是“今晚的月色真美啊”

一句情话有千百万种姿态

“我想和你一起变成老爷爷和老奶奶”

“君当作磐石,妾当如蒲苇”

“I Do”

    …

“忘掉名字吧,我给你一个家”

——Li

评论

热度(17)

© 225电台 | Powered by LOFTER